ԱՄՆ-ի նորընտիր նախագահ Դոնալդ Թրամփը, պաշտոնը ստանձնելու առաջին իսկ օրից, ծրագրում է վերականգնել իր «առավելագույն ճնշման ռազմավարությունն Իրանին սնանկացնելու համար»՝ գրում է Financial Times-ը: «Առավելագույն ճնշման» արշավը նպատակ ունի զրկել Իրանին բանակը հզորացնելու հնարավորությունից, սակայն վերջնական նպատակը Թեհրանին միջուկային նոր համաձայնագրի շուրջ բանակցությունների մղելն է։               
 

«Աշխարհի մեծագույն կինոգետներն առավել ուշադրություն են դարձնում հեղինակային ֆիլմերին»

«Աշխարհի մեծագույն կինոգետներն առավել ուշադրություն են դարձնում հեղինակային ֆիլմերին»
17.05.2013 | 11:17

«Իրատես de facto»-ի հյուրն է կինոռեժիսոր, «Ոսկե ծիրան» երևանյան միջազգային կինոփառատոնի հիմնադիր տնօրեն ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆ ԽԱՉԱՏՐՅԱՆԸ։
Այս տարին հոբելյանական է փառատոնի համար: Հուլիսի 7-14-ին Երևանում կկայանա 10-րդ «Ոսկե ծիրանը». 10-րդ անգամ մեր մայր քաղաքը կդառնա աննախադեպ ծիրանավառ:
Մինչ «Ոսկե ծիրանի» սպասվելիք տոնին անդրադարձող մեր զրույցը ներկայացնելը «Իրատես de facto»-ի ստեղծագործական խմբի և անձամբ իմ անունից ցանկանում եմ շնորհավորել ռեժիսորին` օրերս կայացած «Հայակ» մրցանակաբաշխության ժամանակ երկու` «Լավագույն ռեժիսոր» և «Լավագույն վավերագրական ֆիլմ» անվավակարգերում մրցանակի արժանանալու համար: Թեպետ «Արամ Խաչատրյան» համերգասրահից, որտեղ անցկացվեց մրցանակաբաշխությունը, Հարություն Խաչատրյանը տարավ միայն մեկ մրցանակ` «Լավագույն վավերագրական ֆիլմ» անվանակարգինը` «Անվերջ փախուստ, հավերժ վերադարձ» ֆիլմի համար: Իսկ մյուս մրցանակը նա ասպետորեն նվիրեց երիտասարդ ռեժիսոր Մարիա Սահակյանին:

-Պարոն Խաչատրյան, հոբելյանական 10-րդ «Ոսկե ծիրանն» արդեն որոշակիորեն ուրվագծվա՞ծ է, փառատոնի հայեցակարգը կազմակերպիչների համար նախորոշվա՞ծ է: Որքանո՞վ եք պատրաստ բացելու փակագծերը և խոսելու սպասվող ծրագրերի մասին:
-Կան արդեն պայմանավորվածություններ այն մասին, թե ովքեր են հյուրընկալվելու փառատոնին, ինչ ֆիլմեր են բերվելու: Բայց հասկանալի է, որ մինչև վերջին օրն էլ փոփոխություններ լինում են: Մարդիկ կարող են չեղյալ հայտարարել նախնական պայմանավորվածությունները տարբեր պատճառներով` հիվանդություն, զբաղվածություն և այլն: Տասը տարվա ընթացքում «Ոսկե ծիրանը» ձեռք է բերել բազմաթիվ հավատարիմ բարեկամներ, և նրանցից շատերի հետ մենք այսօր արդեն հարյուրտոկոսանոց պայմանավորվածություն ունենք: Դրանք կինոաշխարհի հզոր դեմքեր են, որոնք արդեն դարձել են ոչ միայն «Ոսկե ծիրանի», այլև Հայաստանի, հայ ազգի բարեկամները: Թվարկեմ մի քանի անուն, որոնք արդեն իսկ ընդունել են «Ոսկե ծիրանի» հրավերը` Գոդֆրի Ռեջիո, Յոս Ստելլինգ, Աբբաս Քիառոսթամի, Քշիշտով Զանուսի: Նրանք կհյուրընկալվեն իրենց ֆիլմերի հետահայաց ցուցադրություններով, նոր ֆիլմերի պրեմիերաներով: Հրավիրված են նաև հայազգի այն հայտնի կինեմատոգրաֆիստները, որոնք համաշխարհային կինոյում, համաշխարհային արվեստում թողել են իրենց մնայուն հետքը: Փորձել ենք ներգրավել մեր աշխատանքներում լավագույն հեռուստաընկերությունները` և՛ ռուսական, և՛ եվրոպական: Ինչպես ամեն տարի, այս տարի ևս փառատոնի ընթացքում կցուցադրվեն աշխարհի լավագույն ֆիլմերը, կլինեն այնպիսի ֆիլմերի պրեմիերաներ, որոնք մրցանակների են արժանացել Բեռլինում, Կաննում, Վենետիկում: Այսինքն` «Ոսկե ծիրանի» օրերին ցուցադրվող ֆիլմերի և փառատոնի հյուրերի մակարդակը շատ բարձր է լինելու: Ամենամեծ թերությունը մեր մեջ է լինելու, որովհետև չենք կարողանալու այդ բարձրությանը համարժեք ցուցադրություններ կազմակերպել: Չունենք մի քանի կինոթատրոն, չունենք նորագույն տեխնիկա, չունենք հնարավորություն միևնույն ֆիլմը ցուցադրելու մի քանի անգամ` բարձրագույն որակով: Այս թերությունները մեր կողմից, իհարկե, լինելու են: Իսկ նման թերությունները ոչ մի լուրջ ռեժիսոր չի կարողանում ներել հետագայում: Յուրաքանչյուր ռեժիսոր ցանկանում է իր ֆիլմը ցուցադրել ամենալավ որակով: Դրանք հեղինակային ֆիլմեր են, նրանց հոգուց, մտքից, էներգիայից պոկված մեծ կտորներ են, և հեղինակները շատ բծախնդիր են ցուցադրության նկատմամբ: Դրանք պատահական ֆիլմեր չեն, ամերիկյան ֆիլմեր չեն, հոլիվուդյան սերիական արտադրանքներ չեն, որոնք արվում են միայն փող վաստակելու համար: Իհարկե, հոլիվուդյան ֆիլմերի մեջ էլ կան շատ լավերը, բայց ես նկատի ունեմ հոլիվուդյան կոմերցիոն ֆիլմերը, որոնք փողի համար մտածված և, ինչ խոսք, շնորհքով արված ֆիլմեր են: Բայց դրանց ռեժիսորները նույնիսկ չեն հետաքրքրված, թե ինչ ճակատագրի է արժանանում իրենց ֆիլմը հետագայում: Այդ ֆիլմով հետաքրքրվում են միայն այնքանով, թե քանի՞ միլիոն դոլարի եկամուտ բերեց` տասը՞, տասներկո՞ւ, հիսո՞ւն: Սա է միայն կարևոր նման ֆիլմերի ռեժիսորների համար: Իսկ հեղինակային ֆիլմերի ռեժիսորները, քանի որ գումար չեն վաստակում և իսկական կինո են ստեղծում, ուրեմն նրանց ստեղծած կինոն ծառայում է հոգու, մտքի հարստացմանը, մարդու կրթությանը, կինոլեզվի զարգացմանը: Ինչո՞ւ են աշխարհի մեծագույն արվեստաբանները, կինոգետներն առավել շատ ուշադրություն դարձնում հեղինակային ֆիլմերին, որովհետև դա է առաջ տանող ուժը:
-Կինոդահլիճների խնդիրը, փաստորեն, առկա է նաև ա՞յս տարի:
-Դժբախտաբար, կինոդահլիճները չեն ավելացել: Վերջին հույսն այն է, որ Դալմայի այգիներում բացվելու են կինոթատրոններ: Դրանք ևս կընդգրկվեն փառատոնի աշխատանքներում, այնտեղ ևս կցուցադրվեն ֆիլմեր, որը հնարավորություն կտա առավել մեծ թվով հանդիսատեսի համար ցուցադրել մեր բերած ֆիլմերը: Այդ ֆիլմերը բերելու վրա մենք բավական մեծ գումարներ ենք ծախսում, և գիտեք, որ չենք վաճառում տոմսեր: Եթե ինչ-որ սիմվոլիկ գին էլ սահմանվում է տոմսերի համար, այդ ամբողջ փողը տրվում է կինոթատրոնին: Այսինքն` «Ոսկե ծիրանը» ոչ մի կոպեկ չի վաստակում ֆիլմերի ցուցադրությունից: Դա զուտ բարեգործական նախաձեռնություն է և հետապնդում է գիտակրթական, մշակութային նպատակներ:
-Դալմայի այգիներում կինոցուցադրության համար պայմանները բավարա՞ր են:
-Նախատեսված էր Դալմայի այգիներում բացել վեց կինոդահլիճ, բայց երեքը միայն կբացվեն շուտով` մինչև փառատոնը: Մենք մեր միջոցներով պիտի Գերմանիայից տեխնիկա բերենք` գոնե տասը օրով: ՈՒզում ենք օգտագործել նաև «Մոսկվա» կինոթատրոնի ամառային դահլիճը, ամեն երեկո երկու ֆիլմ այնտեղ ցուցադրել: «Փյունիկ» հիմնադրամը բերել է կինոթատրոն-մեքենաներ, որոնք ևս կտրամադրվեն «Ոսկե ծիրանին»` փողոցներում, հրապարակներում ֆիլմեր ցուցադրելու համար: Իհարկե, կինոցուցադրություններից բացի, նորից կլինեն վարպետության դասեր: Համագործակցում ենք «Թումո» կենտրոնի հետ, որը, իմ կարծիքով, շատ հեռանկարային կենտրոն է: Դա այն հաստատություններից մեկն է, որի հետ կապվում է մեր կինոյի, մշակույթի, կրթության ապագան: Այնտեղ առանձին ծրագրեր ենք անելու` դասախոսություններ, վարպետության դասեր, ցուցադրություններ:

-«Ոսկե ծիրանի» պետական ֆինանսավորումը չի՞ ավելացել հոբելյանական տարում:
-Իհարկե, ո՛չ: Ֆինանսավորման խնդիր իսկապես ունենք: Մենք 6-7 տարի է, որ հրավիրում ենք «Եվրանյուզ» ընկերությանը: «Եվրանյուզը» ցուցադրել է մոտ տասնյոթ ռեպորտաժ Հայաստանի մասին: Թեմաները եղել են տարբեր. փառատոն և ցեղասպանություն, փառատոն և հայկական կոնյակ, փառատոն և Հայաստանը պետականորեն քրիստոնեություն ընդունած առաջին երկիր… Այսինքն` այդ տեսանյութերը միայն փառատոնին չեն ծառայել: Դրանք եղել են հետևողական, կարևորագույն քարոզչություն` ի նպաստ մեր երկրի, մեր ժողովրդի: Վերջերս մի լրագրող ինձ հարցրեց, թե որքանո՞վ են փոխհատուցվել փառատոնի վրա կատարված ֆինանսական ներդրումները: Ասեմ, որ մեր պետությունն ամեն տարի 50 մլն դրամ է հատկացնում փառատոնին, որը ծիծաղելի գումար է «Ոսկե ծիրանի» նման փառատոնի համար: Մենք, իհարկե, ծախսում ենք շատ ավելին` մեր հովանավորների շնորհիվ: Եթե ամեն մեկի ջանքը, աշխատանքը, նվիրումը հաշվարկենք, ապա դա անհաշիվ միլիոնների կհասնի: Բայց ես կարծում եմ, որ մենք մեր արած ներդրումների դիմաց բարոյական հարթության վրա փոխհատուցվել ենք տասնապատիկ ավելի: Եթե միայն հաշվարկենք «Եվրանյուզի» ցուցադրած սյուժեների արդյունքը, արդեն իսկ շոշափելիորեն կերևա մեր օգուտը: Ադրբեջանը նմանատիպ յուրաքանչյուր սյուժեի մեկ րոպեի համար 300-400 հազար եվրո է վճարում: Նույնը և մյուս երկրների դեպքում է, որոնք զբաղված են իրենց պրոպագանդայով: Ես կարծում եմ, որ եթե «Ոսկե ծիրանի» ստացած «եկամուտները» միայն այդ տեսանկյունով չափենք, բավական կլինի հասկանալու համար, թե որքան ենք շահել մենք, մեր երկիրը, մեր ազգը: Իսկ այս տարի հոբելյան է, և կցանկանայինք լավ ընդունել թե՛ մեր նախորդ տարիների հյուրերին, թե՛ այն մարդկանց, ովքեր առաջին անգամ են գալու «Ոսկե ծիրան»: Այդպիսի մարդկանց հրավիրելիս ծիծաղելի է նույնիսկ մտածել «էկոնոմ» դասի ավիատոմսերի մասին: Նրանք անպայման «բիզնես» դասի տոմսերով պիտի ապահովվեն, լավագույն հյուրանոցներում պիտի ապրեն:
-«Հայկական ավիաուղիների» պաշտոնական սնանկացումը ազդո՞ւմ է Ձեր ծրագրերի վրա:
-Դա ամենամեծ պրոբլեմներից մեկն է: Բոլոր երթուղիներն արդեն նախօրոք մտածված, հաշվարկված էին: Եվ հիմա մենք կանգնած ենք այն փաստի առաջ, որ բազմաթիվ երթուղիներ չեն իրականանալու: Ստիպված ենք նոր փնտրտուքներ սկսել, պարզել, թե միջազգային այլ թռիչքուղիներով կարելի՞ է այստեղ հասցնել մեր հյուրերին: Իսկ այդ ծառայությունները շատ թանկացել են: Ամենաթանկ թռիչքները դեպի Հայաստան կատարվողներն են: Արդեն 7-8 տարի է, որ պետականորեն փառատոնին հատկացվող գումարը չի ավելանում: Իսկ կյանքը շատ է թանկացել: Թանկացել են ոչ միայն ավիատոմսերը, այլև ռեստորանները, հյուրանոցները, տպագրական ծառայությունները: Փա՜ռք Աստծո, որ կա «ՎիվաՍելը», որը վարում է մշակութային այդպիսի կարևոր քաղաքականություն և մեր կողքին անդավաճան կանգնած է սրբի պես: Եթե նա մի օր իր հովանավորչական ձեռքը վերցնի «Ոսկե ծիրանի» վրայից, փառատոնն ուղղակի կփակվի: Մենք արդեն իրավունք չունենք ավելի վատ փառատոն անելու: Կամ պիտի փակենք փառատոնը, կամ պիտի տարեցտարի ավելի լավ անենք: Եթե ավելի վատ կամ նախորդ տարիների մակարդակը կրկնող փառատոն անենք, դա կլինի աններելի հակաքարոզչություն Հայաստանի դեմ: Չեմ կարծում, որ նման բան կլինի, որովհետև, սկսած Հայաստանի Հանրապետության նախագահից մինչև վարչապետ, մշակույթի նախարար, քաղաքապետ, սիրում են փառատոնը: Փառատոնը սիրում են բոլոր ընդդիմադիրները, բոլոր դիմադիրները, բոլոր քաղաքական ու ոչ քաղաքական գործիչները: Որովհետև փառատոնն ազգի, երկրի համար է, չունի քաղաքական ուղղվածություններ, կրթական, մշակութային լուրջ, մտածված գործընթաց է, ո՛չ` միջոցառում: Միջոցառումը մեկ անգամ է լինում, իսկ «Ոսկե ծիրանը» տարիների հետևողական, նպատակային գործընթաց է: Տասը տարին մի փուլ է եզրափակում: Այդուհետ սկսվելու է մյուս փուլը` հայկական կինոյի տեսակ ստեղծելու փուլը, լուրջ հայկական կինո անելու փուլը: Տասը տարի մենք ծանոթացրինք համաշխարհային կինոյի տեսակներին, որակներին, գործիչներին և տեսանք, որ շատ ենք զիջում այս պլանում: Մեկ-երկու հաջողված ֆիլմով չի կարելի խոսել ազգային կինոյի գոյության մասին: Քանի դեռ չկա քանակ, տեսակ չի կարող ստեղծվել: Այնպես որ, 10-րդ կինոփառատոնից հետո պետք է լուրջ խոսակցություն լինի այս հարցերի մասին կինոասպարեզի բոլոր առաջատարների հետ, բոլոր նրանց հետ, ովքեր կոչված են զբաղվելու այդ գործով, բայց բոլորովին չեն զբաղվում: Իսկ հիմա մեկ անգամ ևս հիշեցնեմ, որ հուլիսի 7-14-ին Հայաստանը կրկին իր տեղը պիտի ամրագրի համաշխարհային կինոքարտեզի վրա և պիտի կարողանա պնդել, որ կա մի կինոփառատոն, որը չի տարբերվում աշխարհի լավագույն կինոփառատոներից: Եթե ամենաառաջիններից չէ, վերջիններից էլ չէ: Աշխարհի լավագույն կինոռեժիսորներն արդեն գիտեն, որ իրենց ֆիլմերը Կաննում, Վենետիկում, Բեռլինում, Կառլովի Վարիում, Լոկառնոյում ցուցադրվելուց հետո գալիս են Հայաստան` «Ոսկե ծիրան»: Հայաստանն իսկապես հեղինակային կինոյի Մեքքա է դարձել այդ ժանրում ստեղծագործող բոլոր ռեժիսորների համար: Նրանք անպայման բերում-ցուցադրում են այստեղ իրենց ֆիլմերը: Եվ մենք հիմա արդեն շատ լավ հանդիսատես ունենք, որը հենց հեղինակային կինոյի հանդիսատեսն է: Եթե այդ հանդիսատեսը տարիների ընթացքում չձևավորվեր, մենք չէինք իմանա, թե ով ենք, ինչ արժեք ունի մեր արած գործը: Մեր հանդիսատեսը հեղինակային կինոյի քաղց ունի, և մենք փորձում ենք հագեցնել այդ քաղցը: Կան և ջղային մարդիկ, որոնք չեն ընդունում մեր ցուցադրած ֆիլմերի տեսակը, որովհետև, դժբախտաբար, փչացրել են իրենց կինոընկալումը, կինոճաշակը: Բայց դե դա էլ պետք է լինի, դա էլ է բնական: Եվ այդուհանդերձ, անվիճելի փաստ է, որ «Ոսկե ծիրանը» դառնում է համընդհանուր տոն Հայաստանի, Երևանի համար:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2029

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ

="post-type-1">

«Իրատես» թերթի արխիվից

 Ջուրն իր ճամփան դեռ չի գտնում
Ջուրն իր ճամփան դեռ չի գտնում

Բաժնի բոլոր նորությունները »

Ծաղրանկարչի կսմիթ

Դդմազ­գի­նե­րի հաղ­թար­շա­վը
Դդմազ­գի­նե­րի հաղ­թար­շա­վը